loading...

مرجع کاربردی هوافضا

توحید غفارزاده درخشان بازدید : 72 شنبه 08 بهمن 1401 زمان : 16:03 نظرات (0)

کتاب حاضر معروف ترین مرجع در حوزه فضایی است. در صنایع مختلف فضایی این کتاب به عنوان آچار فرانسه شناخته شده و روی میز هر مهندس فضایی یافت می‌شود. از جنبه آکادمیک نیز منبع اصلی درس طراحی سیستمی ماهواره این کتاب می‌باشد. به طور کلی مهندسین فضایی، طراحان عملیات‌های فضایی، فعالان حوزه‌های اختر فیزیک و اختر دینامیک از کاربران این محصول ارزشمند هستند. لذت ببرید.

توحید غفارزاده درخشان بازدید : 178 پنجشنبه 16 دی 1400 زمان : 2:51 نظرات (0)

کتاب حاضر از قدیمی‌ترین و البته همچنان محبوب‌ترین مراجع در زمینه مهندسی فضایی و به طور مشخص تعیین و کنترل وضعیت فضاپیما می‌باشد. این کتاب در بخش‌های مختلف به بیان مبانی موضوع، تجهیزات مورد استفاده، تعیین و کنترل وضعیت و نیز بحث مهم پشتیبانی عملیات می‌پردازد. لذت ببرید.

توحید غفارزاده درخشان بازدید : 101 چهارشنبه 13 مرداد 1400 زمان : 18:19 نظرات (0)

کتاب حاضر به عنوان پلی میان مباحث عمومی و آشنایی با مهندسی هوافضا و مباحث تخصصی مانند تست پرواز و عملکرد هواپیما عمل می‌کند. این محصول مرجعی به‌روز و کارآمد است که با مثال‌های متعدد به تبیین مباحث می‌پردازد. این کتاب به همه دوستانی که خواهان آشنایی با مباحث مهندسی هوافضا هستند توصیه می‌شود. لذت ببرید.

توحید غفارزاده درخشان بازدید : 124 چهارشنبه 23 تیر 1400 زمان : 21:14 نظرات (0)

کتاب حاضر که اثری دیگر در مبحث تست پرواز است به درخواست یکی از دوستان تهیه شده و در وبلاگ قرار گرفته است. این کتاب با رویکرد شناسایی سیستم به مبحث تست پرواز می‌پردازد و از جمله منابع دینامیک پرواز به شمار می‌رود. این کتاب محصول سال 2019 است و از این جهت منبع به روزی می‌باشد. لذت ببرید.

توحید غفارزاده درخشان بازدید : 114 سه شنبه 20 آبان 1399 زمان : 14:47 نظرات (0)


در زمینه سامانه‌های کنترل پرواز خودکار (و به طور کلی بحث کنترل) که زیر مجموعه اصلی مبحث دینامیک پرواز در هوافضا است کتب متعددی منتشر شده است. کتاب حاضر نیز از جمله کتب مرجع در این حوزه است که به نام نویسنده آن یعنی مک لین شهرت یافته است. با اینکه تاریخ چاپ این کتاب به سال 1990 برمی‌گردد همچنان به عنوان یکی از پایه‌های منابع جدیدتر به کار می‌رود. لذت ببرید.


توحید غفارزاده درخشان بازدید : 254 پنجشنبه 18 اردیبهشت 1399 زمان : 0:18 نظرات (1)


امروزه بحث بهینه سازی در علوم مختلف از جمله علوم مهندسی و به طور خاص در حوزه هوافضا از اهمیت بالایی برخوردار است. بهینه سازی مهندسی در هر دو حوزه محصولات تولید شده و طراحی محصولات جدید مورد توجه است. در این زمینه کتب متعددی به چاپ رسیده است که در این یادداشت به ارائه یکی از کتب برتر در این شاخه می‌پردازیم. آقای رائو نویسنده نام آشنایی است که با کتاب ارتعاشات مکانیکی خود شناخته می‎شود. اما کتاب ارزنده دیگر ایشان "بهینه سازی مهندسی" است که به تازگی در ویرایش پنجم به چاپ رسیده است. لذت ببرید.

توحید غفارزاده درخشان بازدید : 112 جمعه 12 مهر 1398 زمان : 2:11 نظرات (0)


این هندبوک به نوعی کارراه اندازترین کتاب محاسباتی هستش! مثل معروف از شیر مرغ تا جون آدمیزاد رو میتونید اینجا ببینید! انواع و اقسام فرمول های ریاضی از مساحت و حجم اشکال گرفته تا انواع مشتق و انتگرال یکجا جمع شده اند تا ابزاری قدرتمند برای هر مهندسی باشند. لذت ببرید.

توحید غفارزاده درخشان بازدید : 323 چهارشنبه 03 دی 1393 زمان : 0:58 نظرات (0)

کتاب ارایه شده از جمله کتب مرجع معروف در زمینه ی هدایت می باشد. این کتاب محبوب که در ویرایش ششم به چاپ رسیده همچنان در حال به روز آوری می باشد تا ویرایش هفتم نیز منتشر شود. از ویژگی های منحصر به فرد این کتاب تمرکز بر محور شبیه سازی و استفاده از نرم افزار Matlab می باشد و اکثر کدهای شبیه سازی در کتاب ارایه شده اند. اگر به دنبال کتابی از صفر تا صد هدایت می گردید به هیچ وجه این کتاب را از دست ندهید. لذت ببرید.

توحید غفارزاده درخشان بازدید : 317 یکشنبه 28 اردیبهشت 1393 زمان : 13:15 نظرات (0)

کتاب طراحی هواپیمای تورنبیک از جمله مراجع اصلی و قدیمی طراحی هواپیما می باشد که جایگاه ویژه ای بین صاحب نظران طراحی دارد. با وجود قدیمی بودن کتاب دقت علمی و شیوایی آن باعث شده همچنان جز منابع تدریس در دانشگاه های جهان باقی بماند. البته آقای تورنبیک در سال 2013 کتاب جدیدی در زمینه طراحی منتشر نمودند. لذت ببرید.

توحید غفارزاده درخشان بازدید : 283 چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393 زمان : 17:38 نظرات (0)
بار دیگر کتابی از مجموعه کتب دکتر تواری را برای استفاده قرار دادیم. این کتاب نیز به مانند کتاب قبلی در زمینه ی دینامیک و مدل سازی اجسام پرنده نگارش شده است. و مهمترین ویژگی این کتاب وارد کردن مدل سازی در نرم افزار متلب و سیمولینک می باشد. لذت ببرید.
توحید غفارزاده درخشان بازدید : 247 سه شنبه 09 اردیبهشت 1393 زمان : 23:11 نظرات (0)

این بار نیز کتابی در زمینه ی تست پروازی و تخمین پارامترهای عملکردی هواپیما ارایه کردیم. کتاب حاضر از جمله مراجع مرتبط با بحث عملکرد هواپیما می باشد که در مراکز علمی به تدریس آن پرداخته می شود. لذت ببرید.

توحید غفارزاده درخشان بازدید : 274 دوشنبه 08 اردیبهشت 1393 زمان : 20:36 نظرات (0)

کتاب حاضر از جمله کتب معروف دکتر تواری در زمینه ی کنترل می باشد. این استاد هندی حوزه ی هوافضا دارای کتب متعدد به خصوص در زمینه ی کنترل می باشد که در کشور ما مورد استقبال می باشند.  این کتاب با در بر داشتن مفاهیم مدل سازی،از فضای ریاضی و ماتریس تبدیل تا پیاده سازی در نرم افزار متلب و سیمولینک گام برمیدارد. این کتاب برای داشجویان گرایش مکانیک پرواز و مهندسی فضایی توصیه می شود. لذت ببرید.

توحید غفارزاده درخشان بازدید : 166 پنجشنبه 04 اردیبهشت 1393 زمان : 11:37 نظرات (0)
کتاب حاضر از جمله کتب مشهور در زمینه ی کارایی و عملکرد هواپیما می باشد. این کتاب که در زمینه ی تست پروازی به رشته ی تحریر درآمده با بیان مفاهیم عملکرد، به بررسی توانایی های هواپیما می پردازد. هم چنین با ارایه استانداردها و نحوه ی انجام آزمایشات پروازی به مانند یک راهنما عمل می کند. هر هواپیمایی برای دریافت "مجوز نوع" مجبور به گذراندن آزمایشات زمینی و پروازی مشخص بنا بر استاندارد تعریف شده می باشد. امیدوارم لذت ببرید.
توحید غفارزاده درخشان بازدید : 387 دوشنبه 25 فروردین 1393 زمان : 19:32 نظرات (0)
کتاب حاضر از جمله مهم ترین و معتبر ترین مراجع بحث ناوبری می باشد که در اکثر مراکز علمی داخل کشور تدریس می شود. کتاب دارای فهرست بندی منظم سلسله ای می باشد و دید خوبی به خواننده می دهد. امیدوارم لذت ببرید.
توحید غفارزاده درخشان بازدید : 183 چهارشنبه 14 اسفند 1392 زمان : 15:28 نظرات (0)

کتاب مهندسی کنترل اوگاتا از مشهورترین کتب زمینه ی علوم مهندسی می باشد. این کتاب علاوه بر کاربرد فراوان در رشته های مرتبط با علوم مهندسی برق در زمینه ی هوافضا نیز مورد توجه می باشد. دانشجویان کارشناسی هوافضا ملزم به گذراندن درس کنترل هستند و دانشجویان ارشد نیز متناسب با گرایش مربوطه انواع مختلف دروس کنترل را می گذرانند که همگی بر پایه ی کنترل خطی هستند. این نسخه آخرین ویرایش کتاب می باشد که به زبان شیرین فارسی نیز ترجمه شده است. لذت ببرید.

توحید غفارزاده درخشان بازدید : 603 شنبه 03 اسفند 1392 زمان : 17:16 نظرات (0)

کتاب حاضر از جمله منابع معروف در زمینه‌ی کنترل فازی و از مراجع متداول درس‌های کنترل هوشمند و کنترل فازی در دانشگاه می‌باشد. این کتاب به زبان شیرین فارسی نیز ترجمه شده است. لذت ببرید.

توحید غفارزاده درخشان بازدید : 622 سه شنبه 17 دی 1392 زمان : 21:19 نظرات (0)

کتاب کنترل پایداری نلسون معروف ترین کتاب در زمینه مکانیک پرواز می باشد. این کتاب مرجع اصلی دروس مکانیک پرواز و کنرل و پایداری در اکثر دانشگاه های جهان می باشد. به راحتی می توانید فرمول های کاربردی و مورد نیاز مکانیک پرواز را در کتاب آقای نلسون بیابید. از دست ندید،لذت ببرید.

توحید غفارزاده درخشان بازدید : 1069 سه شنبه 03 دی 1392 زمان : 22:59 نظرات (0)

کتاب طراحی و عملکرد هواپیما یکی از بهترین کتاب ها در زمینه مکانیک پرواز می باشد.مثل بقیه کتاب های دکتر اندرسون این کتاب متن شیوایی دارد و مفاهیم را به خوبی به مخاطب منتقل می کند.این کتاب برای علاقمندان هوافضا و پرواز که می خواهند شروع به مطالعه در این زمینه کنند بسیار مناسب است.لذت ببرید.

توحید غفارزاده درخشان بازدید : 499 شنبه 30 آذر 1392 زمان : 13:03 نظرات (0)

مجموعه کتب طراحی هواپیما، نوشته دکتر راسکم از متداول‌ترین مراجع طراحی بوده و در سرتاسر دنیا مقبول محافل علمی است. این مجموعه حاصل دست رنج هزاران دانشجو و اساتیدی چون دکتر راسکم می باشد. همچنین متن شیوای آن باعث محبوبیتش شده است. لذت ببرید.

توحید غفارزاده درخشان بازدید : 236 شنبه 30 آذر 1392 زمان : 0:36 نظرات (0)

کتاب تئوری مقاطع بال از مهم ترین و معروف ترین و کاربردی ترین مراجع هوافضا می باشد. با این کتاب 0 تا 100 ایرفویل شناخته می شود و اب پیوست عالی کتاب یک بانک ایرفویل بی نظیر در اختیار کاربر قرار می گیرد تا با توجه به داده ها و نمودارها بهترین انتخاب ممکن صورت پذیرد.لذت ببرید.

توحید غفارزاده درخشان بازدید : 177 جمعه 29 آذر 1392 زمان : 22:11 نظرات (0)

مجموعه ای که در قالب یک فایل فشرده براتون گذاشتم شامل 24 جلسه تدریس آقای استنجل در دانشگاه پرینستون هستش.مباحث رو در ادامه مطلب ببینید.از دست ندین،فوق العاده است.

توحید غفارزاده درخشان بازدید : 580 چهارشنبه 27 آذر 1392 زمان : 22:23 نظرات (0)

کتاب مبانی آئرودینامیک از مهم ترین و معروف ترین مراجع هوافضا می‌باشد. آقای اندرسون که از مشهورترین نویسندگان هوافضایی هستند با قلمی شیوا و ساده به بیان مفاهیم آئرودینامیک می‌پردازند. این کتاب به زبان‌های متعددی از جمله زبان شیرین فارسی ترجمه شده است. همچنین این کتاب منبع اصلی درس‌های آئرودینامیک 1 و 2 دانشجویان مهندسی هوافضا می‌باشد. لذت ببرید.

توحید غفارزاده درخشان بازدید : 484 چهارشنبه 27 آذر 1392 زمان : 0:57 نظرات (2)

سلام دوستان،این کتاب که در به روزترین دانشگاه های آمریکا و اروپا تدریس میشه به زودی جایگزین مراجع قدیمی میشه،مطالب به روز و جامع و همچنین شیوایی کتاب اون رو منحصر به فرد میکنه،و چون آقای استنجل کار تجربی بسیار کردن کتاب بسیار قابل درک و مفهومی نوشتن،این کتاب بر خلاف بقیه کتاب ها در زمینه مکانیک پرواز که خواننده رو وارد فضای ریاضی و معادلات میکنه به مخاطب یک دید طراحی و مدیریتی میده،خلاصه که کتاب عالی هستش.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 24
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 57
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 106
  • بازدید ماه : 256
  • بازدید سال : 1,814
  • بازدید کلی : 25,039